fbpx

Hvorfor skal du anvende Google AdWords? 

Google AdWords, også nævnt Google Ads er de øverste betalte annoncer når der søges på Google. Annoncerne kan også være nederst på Googles første side. Hos AWORK har vi store erfaringer med Google AdWords, også kaldet Google Ads og denne viden har vi beskrevet i denne artikel, så du kan blive lidt klogere på Google AdWords:

 

Hvad er Google AdWords?

Når du søger på Google vil de øverste forslag være betalte annoncer. Google AdWords annoncer kan også være nederst på Googles første side. Når der søges på præcist det du sælger eller det du kan tilbyde, bliver potentielle kunder præsenteret for din virksomhed øverst på Google, med et tekstfelt. Da potentielle kunder er i markedet for at handle, er det effektivt at blive vist som den første mulighed, med en tekst som viser hvad du kan tilbyde.

Forskellen på SEO og Google AdWords er at SEO er diverse optimeringer der kan foretages på hjemmesiden, som gør at Google ved præcist hvornår din hjemmeside er relevant for søgende. På den måde kan SEO optimering give en bedre placering på Google. Google AdWords, altså de betalte annoncer vil altid have de øverste pladser på Google.

 

Sammensæt det rigtige Google AdWords budget og undgå en grim overraskelse.

Med Google AdWords betaler du hver gang der bliver klikket på din tekst annonce – derfor er det vigtigt at opsætte det rigtige budget.

 

Hvordan udregnes prisen på Google AdWords?

Søgeord:

Når der oprettes Google AdWords for din virksomhed, skal de rigtige søgeord findes. De rigtige søgeord er nøgleord som repræsenterer det du kan tilbyde, samtidig med at der ikke er for høj konkurrence på disse søgeord. Søgeordene varierer i pris, alt efter deres popularitet.

Teksten:

Teksten er altafgørende, både for om søgende synes det er en relevant tekst i forhold til deres søgning og om Google synes at teksten repræsenterer det den søgende kommer til at finde på hjemmesiden.

Sammensætningen af prisen:

Når du handler Google AdWords handler du visninger for hver gang der søges på et søgeord. Hver gang der søges på et søgeord, sker der en auktion blandt alle der har oprettet en annonce for det pågældende søgeord, hvor de annoncer der bliver vist vælges ud fra hvor mange der har budt på søgeordet, hvad der er budt på søgeordet og hvor relevant teksten på annoncen er.

Den pris din virksomhed har budt på det pågældende søgeord, betales hver gang en kunde klikker på annonce, når den vises.

 

Undgå en stor Google AdWords regning

Google AdWords kan være en dyr affære, hvis budgettet ikke sammensættes rigtigt. Du ved nemlig ikke hvor mange kunder klikker på dine Google AdWords annoncer. Derfor er det vigtigt at få hjælp fra Google Ads eksperter, som kan rådgive dig, sådan at du får profit fra dine Google AdWords frem for underskud.

Du kan få kyndig hjælp til dine Google AdWords, med at henvende dig til AWORK på tlf. 88 37 47 88. Du kan altid henvende dig uforpligtende.

 

AWORK kan vi tilbyde rådgivning fra online markedsføring eksperter.

Hos AWORK er vi klare til at hjælpe dig med at få succes med Google AdWords.